Városlista
2024. november 23, szombat - Kelemen

Hírek

2013. Június 11. 12:23, kedd | Helyi
Forrás: http://www.sonline.hu

Pénztárgépcsere: fellélegezhetnek a Balaton-parti vállalkozók

Pénztárgépcsere: fellélegezhetnek a Balaton-parti vállalkozók

Eredendően április végére, aztán a meghosszabbított türelmi idő előtt július 1-re kellett volna rácsatlakoztatniuk pénztárgépeiket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számítógépes rendszerére

a kereskedőknek és vendéglátósoknak, ám a múlt hét végén Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter bejelentette, a nyár végéig kitolnák a végleges időpontot a biztonságos átállás reményében.

A kormány az állandó online kapcsolattól százmilliárdos pluszadóbevételt remélt, mára kiderült, ebben az esztendőben ez bizonyosan nem folyik be a kasszába. Már csak azért sem, mert jelen állás szerint igazuk lett azoknak, akik korábban jelezték: a pénztárgépcsere központilag megállapított menetrendje tarthatatlan, ugyanis a Nemzeti Adó- és Vámhivatal technikai előírásainak megfelelő gép nem létezett, azt előbb ki kellett fejleszteni, majd engedélyeztetni. S bár az elmúlt hónapokban több cég is azzal hirdette termékeit – akadt, mely azt a hamis látszatot keltve, hogy a kormányzat is őket ajánlja –, hogy gépeik megfelelnek minden előírásnak, a múlt hét végéig a szakhatóság – melyhez 13 típusra adtak be kérelmet – még egyetlen forgalomba hozatali engedélyt sem adott ki. Ez pedig azt jelenti, hogy a hazai pénztárgép-parkot szűk három hét alatt kellene szinte teljesen lecserélni, ugyanis az érintettek többsége jelenleg nem rendelkezik megfelelő kasszagéppel.

– A jelenlegi gépek kilencven százalékát nem lehet úgy átalakítani, hogy megfeleljenek az új feltételeknek – állította Gerhardt Attila, az egyik kaposvári pénztárgépbolt és szerviz ügyvezetője. – A terjesztőcégek is úgy számoltak, hogy a pénztárgépek nagyjából tizedénél lehet majd kicserélni az adóügyi ellenőrző egység (AEE) szoftverét, a többit viszont le kell cserélni.
Ami nem kis tétel, ugyanis a legóvatosabb becslések szerint is úgy 200 ezer kasszát érint a rendelkezés, vagyis nagyjából 180 ezer új pénztárgépre van szükség – ez nagyjából az eddigi hazai éves forgalom tízszerese.

– A napokban beszéltem az egyik forgalmazó képviselőjével – folytatta Gerhardt Attila –, aki szerint vélhetően július elejére lesz meg az engedélyük, utána kezdődhet a szoftver éles tesztelése, majd indulhat a sorozatgyártás.
Mely jellemzően a Távol-Keleten zajlik, azaz a gépeket még be is kell hajózni, s csak ezután kerülhetnek hazai forgalomba. A kereskedők és vendéglátósok a cseréhez állami támogatást kaphatnak: az ötszázmillió forintos éves forgalom alattiak vállalkozásonként öt, a forgalmazó által csökkentett áron vett gép cseréjéhez kérhetnek darabonként 50 ezer forint támogatást.

– Az egyik új fejlesztésű gépről azt hallottam, 120 ezer forint plusz áfába kerül majd – tette hozzá a kaposvári cég ügyvezetője –, máshonnét pedig arról jött hír, hogy csak az AEE kerül majd 80 ezer plusz áfába. És persze ehhez jön majd még az üzembe helyezés díja, ami néhány tízezer forint.

Jó esetben. A hírek szerint ugyanis a trafiktender győzteseinek például olyan gépre lesz szükségük, mely nemcsak a NAV-hoz, de a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-hez is be lesznek kötve. Az ilyen komplex – vonalkódos leolvasást, s a forgalmi adatok továbbítását lehetővé tevő – kasszák viszont komolyabb informatikai hátteret igényelnek, s áruk a megfelelő szoftverrel együtt elérheti a félmillió forintot is.

A kaposvári üzletben jelenleg még a hagyományos pénztárgépeket – a legolcsóbbakat már 40 ezer plusz áfáért meg tudják venni – keresik a kereskedők és vendéglátósok, akik meg akarnak felelni az előírásoknak. Többségüknek az átállás egyértelműen pluszkiadást jelent, hiszen a pénztárgépek általában 2500 napnyi zárásra voltak kódolva, azaz nagyjából hét év volt a minimális tervezett élettartamuk. Kétévente kellett meghosszabbítani a gépek forgalmazási engedélyét, s ha kellett, lehetett rajtuk adómemóriát is cserélni, azaz egy átlagos, hatvan-nyolcvanezer forintos masina akár egy évtizedig is szolgálta a kereskedőket. Akiknek most az akár egy-két éves gépet is ki kell cserélniük. A szakemberek szerint azonban ez szeptemberig bizonyosan nem fog lezajlani.
– Év végéig talán megtörténhet az átállás – vélekedett a kaposvári cég ügyvezetője –, hamarabb szinte kizárt. Egyfelől ennyi gép legyártása nem egy-két hónap, másrészt az átalakításokról sem lehet tudni, mennyi ideig tartanak majd gépenként.

A kormány az állandó online kapcsolattól százmilliárdos pluszadóbevételt remélt, mára kiderült, ebben az esztendőben ez bizonyosan nem folyik be a kasszába. Már csak azért sem, mert jelen állás szerint igazuk lett azoknak, akik korábban jelezték: a pénztárgépcsere központilag megállapított menetrendje tarthatatlan, ugyanis a Nemzeti Adó- és Vámhivatal technikai előírásainak megfelelő gép nem létezett, azt előbb ki kellett fejleszteni, majd engedélyeztetni. S bár az elmúlt hónapokban több cég is azzal hirdette termékeit – akadt, mely azt a hamis látszatot keltve, hogy a kormányzat is őket ajánlja –, hogy gépeik megfelelnek minden előírásnak, a múlt hét végéig a szakhatóság – melyhez 13 típusra adtak be kérelmet – még egyetlen forgalomba hozatali engedélyt sem adott ki. Ez pedig azt jelenti, hogy a hazai pénztárgép-parkot szűk három hét alatt kellene szinte teljesen lecserélni, ugyanis az érintettek többsége jelenleg nem rendelkezik megfelelő kasszagéppel.

– A jelenlegi gépek kilencven százalékát nem lehet úgy átalakítani, hogy megfeleljenek az új feltételeknek – állította Gerhardt Attila, az egyik kaposvári pénztárgépbolt és szerviz ügyvezetője. – A terjesztőcégek is úgy számoltak, hogy a pénztárgépek nagyjából tizedénél lehet majd kicserélni az adóügyi ellenőrző egység (AEE) szoftverét, a többit viszont le kell cserélni.
Ami nem kis tétel, ugyanis a legóvatosabb becslések szerint is úgy 200 ezer kasszát érint a rendelkezés, vagyis nagyjából 180 ezer új pénztárgépre van szükség – ez nagyjából az eddigi hazai éves forgalom tízszerese.

– A napokban beszéltem az egyik forgalmazó képviselőjével – folytatta Gerhardt Attila –, aki szerint vélhetően július elejére lesz meg az engedélyük, utána kezdődhet a szoftver éles tesztelése, majd indulhat a sorozatgyártás.
Mely jellemzően a Távol-Keleten zajlik, azaz a gépeket még be is kell hajózni, s csak ezután kerülhetnek hazai forgalomba. A kereskedők és vendéglátósok a cseréhez állami támogatást kaphatnak: az ötszázmillió forintos éves forgalom alattiak vállalkozásonként öt, a forgalmazó által csökkentett áron vett gép cseréjéhez kérhetnek darabonként 50 ezer forint támogatást.

– Az egyik új fejlesztésű gépről azt hallottam, 120 ezer forint plusz áfába kerül majd – tette hozzá a kaposvári cég ügyvezetője –, máshonnét pedig arról jött hír, hogy csak az AEE kerül majd 80 ezer plusz áfába. És persze ehhez jön majd még az üzembe helyezés díja, ami néhány tízezer forint.

Jó esetben. A hírek szerint ugyanis a trafiktender győzteseinek például olyan gépre lesz szükségük, mely nemcsak a NAV-hoz, de a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.-hez is be lesznek kötve. Az ilyen komplex – vonalkódos leolvasást, s a forgalmi adatok továbbítását lehetővé tevő – kasszák viszont komolyabb informatikai hátteret igényelnek, s áruk a megfelelő szoftverrel együtt elérheti a félmillió forintot is.

A kaposvári üzletben jelenleg még a hagyományos pénztárgépeket – a legolcsóbbakat már 40 ezer plusz áfáért meg tudják venni – keresik a kereskedők és vendéglátósok, akik meg akarnak felelni az előírásoknak. Többségüknek az átállás egyértelműen pluszkiadást jelent, hiszen a pénztárgépek általában 2500 napnyi zárásra voltak kódolva, azaz nagyjából hét év volt a minimális tervezett élettartamuk. Kétévente kellett meghosszabbítani a gépek forgalmazási engedélyét, s ha kellett, lehetett rajtuk adómemóriát is cserélni, azaz egy átlagos, hatvan-nyolcvanezer forintos masina akár egy évtizedig is szolgálta a kereskedőket. Akiknek most az akár egy-két éves gépet is ki kell cserélniük. A szakemberek szerint azonban ez szeptemberig bizonyosan nem fog lezajlani.
– Év végéig talán megtörténhet az átállás – vélekedett a kaposvári cég ügyvezetője –, hamarabb szinte kizárt. Egyfelől ennyi gép legyártása nem egy-két hónap, másrészt az átalakításokról sem lehet tudni, mennyi ideig tartanak majd gépenként.

Fellélegezhetnek a Balaton-parti vállalkozók, a nyári szezonban már nemigen kell bajlódniuk a kasszacserével. A Kisosz hónapok óta szorgalmazza, hogy tolják ki emiatt a határidőt. Egy fonyódi vendéglős hétfőn egyenesen azt mondta, ő nem is foglalkozik a témával, mert az év vége előtt bizonyosan nem lesz semmi az egészből. Tóth László siófoki étteremtulajdonos pedig azt mondta: lassan június közepe és még nincs „élő vállalkozó”, aki látott volna már egyet is az új típusú gépekből. – Mi a Kisoszon keresztül is csupán annyit tudtunk tenni, hogy hallattuk a hangunkat: lehetetlen az áttérés ilyen gyors tempóban egy teljesen új rendszerre, még ha nagyon nagy szüksége is volna az államkasszának az ebből várt bevételre – így az éttermes. – Amennyiben ősszel már be is lehet majd szerezni ilyen gépeket, úgy vélem, akkor is szükség lesz némi próbaüzemre, az volna tehát az ideális, ha csak a jövő évtől számolnának vele az illetékesek és ellenőrzésekre is csak ezt követően kerülne sor.

Címkék: siófok

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi

K&H: indul a „pénztanárok” versenye

a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok

2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi

NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa

2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi

PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit

A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre

2024. November 22. 09:59, péntek | PR

Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára

még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni